Γράφει η Νατάσα Παπαδοπούλου
Σύμφωνα με την πρόσφατη εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας που απευθύνεται στα σχολεία, η ενισχυτική διδασκαλία στα ελληνικά σχολεία έχει ήδη ξεκινήσει από τις 16 Δεκεμβρίου. Τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου, ανακοινώθηκαν τα ονόματα των εκπαιδευτικών που ανέλαβαν στα Σχολικά Κέντρα Ενισχυτικής Διδασκαλίας για τη χρονιά που έρχεται.
Η ενισχυτική διδασκαλία θα επικεντρωθεί στα μαθήματα Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας και Αγγλικών. Η συμμετοχή στην ενισχυτική διδασκαλία είναι ανοικτή σε μαθητές όλων των τάξεων του γυμνασίου, είτε χρειάζονται βοήθεια στα εν λόγω μαθήματα, είτε επιθυμούν να ενισχύσουν την ακαδημαϊκή τους επίδοση. Η πρωτοβουλία αυτή αντιπροσωπεύει μια σημαντική προσπάθεια για την ενίσχυση της εκπαίδευσης και την παροχή ευκαιριών βελτίωσης σε ευρύ φάσμα μαθητών.
Στην Ελλάδα, κύρια προετοιμασία των μαθητών, παρείχαν ανέκαθεν τα φροντιστήρια. Οι φροντιστηριακές διδακτικές προσεγγίσεις περιλαμβάνουν την επανάληψη υλικού, την παροχή επιπλέον ασκήσεων και την ατομική προσαρμογή στις ανάγκες του κάθε μαθητή. Σε αντίθεση με πολλές άλλες χώρες, όπου η έννοια της ενισχυτικής διδασκαλίας είναι ευρέως διαδεδομένη, η Ελλάδα υιοθέτησε πρόσφατα αυτήν την πρωτοβουλία. Αυτή η μετάβαση αποτελεί σημαντική εξέλιξη, διαγράφοντας το κόστος των φροντιστηρίων και προσφέροντας δωρεάν υποστήριξη σε μαθητές. Παρά τον αρχικό εστιασμό σε συγκεκριμένα μαθήματα, η ενισχυτική διδασκαλία ήταν εύστοχη πρωτοβουλία, αν και θα ήταν επιθυμητό να επεκταθεί για να καλύψει όλες τις τάξεις.
Εν ολίγοις, οι τιμές των διδάκτρων στα φροντιστήρια διαφέρουν ανάλογα με την περιοχή, το επίπεδο δυσκολίας του μαθήματος και τη φήμη του φροντιστηρίου. Ενώ η προετοιμασία στα φροντιστήρια μπορεί να προσφέρει οφέλη, η υψηλή χρέωση μπορεί να περιορίζει την πρόσβαση ορισμένων μαθητών σε αυτές τις υπηρεσίες. Από την άλλη πλευρά, η δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία παίζει σημαντικό ρόλο στην προώθηση της ισότητας στην εκπαίδευση. Η παροχή δωρεάν ενισχυτικής διδασκαλίας δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές από διάφορες κοινωνικές ομάδες να αποκτήσουν πρόσθετη υποστήριξη και να ανταποκριθούν στις ακαδημαϊκές τους ανάγκες. Αυτό συμβάλλει στην αντιστάθμιση των ανισοτήτων και προωθεί μια δίκαιη πρόσβαση σε ευκαιρίες εκπαίδευσης. Η δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία βασίζεται στην ιδέα ότι κάθε μαθητής, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης, πρέπει να έχει ισότιμες ευκαιρίες για ακαδημαϊκή επιτυχία.
Συνοψίζοντας, η ενισχυτική διδασκαλία διαμορφώνει ευκαιρίες για τους δασκάλους και καθηγητές να αναπτύξουν τις διδακτικές τους ικανότητες, ενώ παράλληλα προσφέρει την αναγκαία υποστήριξη στα παιδιά. Αυτός ο εκπαιδευτικός προσανατολισμός δημιουργεί ένα κλίμα συνεργασίας που ενισχύει την εκπαιδευτική διαδικασία και ευνοεί την ανάπτυξη της γνώσης και των δεξιοτήτων κάθε μαθητή.